Skoči na glavno vsebino

Ob letošnjem Tednu otroka, ki ga praznujemo že 70. leto zapored, in je potekal od 7. do 13. oktobra, smo se osredotočili na temo Otrok, nepopisan list. Ob tej priložnosti smo se vprašali: ali lahko najdemo kakšne vzporednice med otroštvom nekoč in danes? Na prvi pogled bi rekli, da težko; toliko se je spremenilo – tehnologija, način vzgoje, tempo življenja. Edino, kar ostaja enako, je samo bistvo “biti otrok”.

Na naši šoli smo se odločili, da smo otroke popeljali nazaj v preteklost in se spraševali kako je biti otrok v letu 2024 in kako je bilo biti otrok nekoč. Pripravili smo jim različne aktivnosti v katerih so, kot so povedali sami, zelo uživali.

V ponedeljek zjutraj smo jim skozi zgodovino predstavili, kako je izgledalo šolstvo in otroštvo nekoč pa vse do danes, popoldan pa smo se igrali igre nekoč, kjer so se nam pridružili tudi stanovalci Doma Kuzma.

V torek je po opravljenem športnem dnevu sledila dejavnost poslikave obraza, kjer sta učiteljici Patricija in Anja skupaj z učenkami 8 razreda, naše mlajše (pa tudi kakšen starejši je »zbral pogum«) s poslikavo obraza spremenili v metuljčke, samoroge, spidermane, nogometaše …

V četrtek smo v okviru Eko dneva sladkali s pečenimi kostanji. Ob tej priložnosti se zahvaljujemo našemu hišniku, ki je pripravil prav posebno mizo za peko kostanjev in spekel več kot odlične kostanje.

V petek pa je sledilo veliko presenečenje. Učenci so se vrnili v leto 1860 in se spremenili v učence takratnega časa. Zunanji sodelavci iz Slovenskega šolskega muzeja, so učence popeljali nazaj v preteklost in jim pripravili nedeljsko šolo, kot je bila davnega leta 1860. Učenci so, po njihovih besedah, uživali in prišli do zaključka, da je današnja šola veliko boljša kot je bila takrat.

Vsak otrok se rodi kot nepopisan list, vendar je njegovo odraščanje neločljivo povezano s časom, v katerem živi, pa tudi z vzgojo, šolskim sistemom, družbo in okoljem, ki ga obkroža. Kljub temu pa osnovne potrebe otrok skozi desetletja ostajajo nespremenjene. Vsi otroci, ne glede na čas in prostor, potrebujejo ljubezen, občutek varnosti, topel in zdrav dom. Potrebujejo igro, znanje, druženje z vrstniki, spodbudo, oporo, pomoč ter priložnosti za razvoj svojih talentov in interesov.

Mentorica Tedna otroka na OŠ Kuzma Martina Černi

Dostopnost