Skoči na glavno vsebino

V okviru Dnevov evropske kulturne dediščine smo se 4. oktobra 2024 na Osnovni šoli Kuzma posvetili bogati kulturni dediščini občine Kuzma. Odpravili smo se »Po poteh kulture«! Raziskovali smo starodavne zgradbe, pomembne spomenike in zgodbe ljudi, ki so pomagali oblikovati naš kraj. Vsaka cerkev, kapelica, mlin in celo vsak križ ima svojo posebno zgodovino. V živo smo si ogledali nekaj najpomembnejših kulturnih znamenitosti naše občine, kjer smo spoznavali bogato zgodovino in zgodbe, ki jih te zgradbe in kraji nosijo.

Obiskali smo cerkev Sv. Kozme in Damijana v Kuzmi, kjer nas je prijazno sprejel gospod župnik. Z zanimivo razlago je učence popeljal skozi stoletja zgodovine cerkve, pri čemer je poudaril pomen zavetnikov in cerkvenih običajev, ki so se skozi čas ohranjali. Z nekaterimi učenci smo se podali do Frčkovega mlina na Gornjih Slavečih, kjer smo se s pomočjo bogate razlage gospoda župana, sina mlinarjeve družine, vrnili v preteklost. Spoznali smo, kako je mlin nekoč deloval in izvedeli zanimive podrobnosti o vsakdanjem življenju ljudi, ki so mlin upravljali ali ga uporabljali. Učenci so obiskali tudi evangeličansko cerkev na Gornjih Slavečih, kjer jih je sprejela duhovnica, s katero so opravili intervju. Pogovarjali so se o vlogi evangeličanske skupnosti in o pomenu cerkve v preteklosti in danes. Pogovor jih je navdušil in jim omogočil globlji vpogled v vero.

V sklopu projekta so učenci izdelali več maket, s katerimi so ponazorili značilne kulturne objekte v naši občini. Izdelali smo maketo Ciline iže, ki ponazarja tradicionalno prekmursko gradnjo, leseni zvonik v Doliču, evangeličansko cerkev in Frčkov mlin na Gornjih Slavečih. Pri tem so se učenci seznanili z različnimi tehnikami gradnje in pomenom teh objektov za lokalno skupnost. Učenci so likovno upodobili cerkev Sv. Kozma in Damijana, medtem ko so se v delavnicah oblikovanja iz gline posvetili ustvarjanju Tromejnika, pomembnega simbola povezovanja treh držav. Izdelali so tudi grb in zastavo občine, in sicer iz odpadne embalaže, in s tem simbolično poudarili pomen recikliranja in skrbi za okolje.

Mlajši učenci so sodelovali v izdelavi igre Skriti zaklad, kjer so skozi zabavo in raziskovanje spoznavali kulturne znamenitosti občine Kuzma. Izdelali so tudi trganko, v kateri so združili zgodbe in simbole iz preteklosti našega kraja.

S projektom » Po poteh kulture« v občini Kuzma so učenci ne le ustvarjali, ampak tudi raziskovali svojo kulturno dediščino in jo skozi ustvarjalne projekte pomagali ohraniti za prihodnost.

Na koncu so učenci vse svoje vtise in ustvarjalnosti strnili v  pripravi razstave svojih izdelkov. Makete, pesmi, slike in drugi ustvarjeni projekti so na ogled postavili dediščino našega kraja in jo predstavili celotni šolski skupnosti. Razstava je bila navdihujoč zaključek projekta, s katerim so učenci pokazali, kako pomembno je ohranjati kulturno dediščino in jo spoznavati skozi lastno raziskovanje in ustvarjanje.

Projekt DEKD »Po poteh kulture!« je dobesedno oživel med vsemi učenci in zaposlenimi na šoli.

Dostopnost