ŠOLSKA SVETOVALNA SLUŽBA-SOCIALNA PEDAGOGINJA
VLOGA SOCIALNE PEDAGOGINJE NA ŠOLI
Socialna pedagogika pokriva široko področje dela z ljudmi. Gre za vseživljenjsko učenje, ki se dogaja v družbi in zajema neformalno učenje, skozi katero posameznik pridobi osnovna socialna znanja, vzorce vedenja, nauči se ravnanja v družini, družbi in kulturi (Lorenz, 2008).
Osnovnošolsko obdobje je ključno za oblikovanje osebnosti in zmožnosti otrok, saj se pripravljajo na prehod v adolescenco in kasneje v odraslost. Soočajo se z izzivi šolske uspešnosti. Svetovalni delavci imajo v osnovni šoli ključno vlogo pri celostni podpori otrokom in ustvarjanju okolja, ki spodbuja učenje, osebnostni razvoj in dobro počutje učencev.
Področja dela socialne pedagoginje v skladu s programskimi smernicami svetovalnega dela v OŠ:
1. Varno, spodbudno in vključujoče okolje
2. Celostni razvoj(gibalni, spoznavni, čustveni in socialni razvoj, skrb za duševno zdravje) in dobrobit učencev
3. Učenje in poučevanje
4. Vzgojno-izobraževalni prehodi
5. Razvoj vzgojno-izobraževalnega zavoda in profesionalni razvoj
Vstop v osnovno šolo in prehod iz osnovne v srednjo šolo, predstavljata za vsakega otroka, kakor tudi za starše, prelomnico v življenju. Tako pri enem kot pri drugem je še kako dobrodošel kakšen koristen nasvet, napotek ali druga informacija, ki ob taki prelomnici veliko pomenijo. Da ta korak ne bi bil pretežak in velik v nobenem pogledu, Vam je v pomoč socialna pedagoginja.
Seveda pa ob vsem tem ne smemo pozabiti, da je izrednega pomena za uspeh otroka v celostnem smislu sodelovanje vseh, ki jih zajema vzgojno-izobraževalni proces. Ob vsem tem pa je potrebno še upoštevati prostovoljnost, dobrobit in zaupnost. Le tako bomo kos novim izzivom, ki jih prinaša življenje, tako mi kot tudi Vi, starši.